خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰
سرخط خبرها
دختران «ملکه» سوگوار شهید جمهور شدند | قصه شهید جمهور را مادران برای فرزندانشان تعریف کنند

دختران «ملکه» سوگوار شهید جمهور شدند | قصه شهید جمهور را مادران برای فرزندانشان تعریف کنند

  • کد خبر: ۲۳۳۱۴۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
باشگاه دخترانه «ملکه» که شامل کودکان نه‌ساله تا دوازده‌ساله است، با هدف آشنایی با شخصیت شهید رئیسی، همایشی با عنوان «در سوگ شهید جمهور» برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دختران باشگاه ملکه همانند دیگر کودکان و نوجوانان این سرزمین نیاز به هضم و درک عمق این واقعه داشتند. بعد از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، باشگاه دخترانه «ملکه» که متشکل از مجموعه‌های تربیتی دخترانه مشهد است و مخاطبان آن دختران نه‌ساله تا دوازده‌ساله هستند، اقدام به برگزاری مراسمی در سوگ شهدای خدمت با هدف روشنگری دختران و مادرانشان نمود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در این همایش با اشاره به فضائل و اقدامات رئیس‌جمهور شهید برای دختران و زنان اظهار کرد: شهید رئیسی در هر جا که حضور داشت، تحول‌آفرین بود و نگرش ایشان به خانواده و دختران و زنان و خدماتی که برای این قشر انجام دادند، بیانگر این موضوع است.

سیدمیثم موسوی‌مهر به زمانی که شهید رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بودند، اشاره کرد و گفت: در دوران خدمت شهید رئیسی در آستان قدس رضوی، دغدغه‌ای برای کودکان ایجاد شد و در نهایت «رواق‌کودک» شکل گرفت. برای نخستین بار در حرم، نمایش‌ رضوی اجرا کردیم و حرم به محلی برای اجرای نمایش‌های مذهبی تبدیل شد. برای اولین بار حرم امام‌رضا(ع) پناهگاه آدم‌هایی شد که شب جایی برای خوابیدن نداشتند.

موسوی‌مهر تصریح کرد: شهید رئیسی خیلی علاقه‌مند بود که موضوع امام‌رضا‌(ع) تبدیل به موضوع همه مردم دنیا شود. ایشان وقتی می‌خواستند از مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس قوه‌قضائیه منصوب شوند، داخل ضریح امام‌رضا‌(ع) نشستند و برای جدا‌شدن از حرم خیلی گریه کردند. گریه‌های شهید رئیسی برای جدایی از حرم امام‌رضا(ع) جزو خاطرات مهم مردم ایران است.

وی خدمت خالصانه و تمام‌وقت را جزو ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید رئیسی دانست و تصریح کرد: وقتی ایشان رئیس قوه‌قضائیه شدند، همه مشکلات را رصد کردند و در‌نهایت سندی به نام «سند تحول قضایی» را تهیه کردند که راهکار‌های آن باعث می‌شد مشکلات مردم راحت‌تر و سریع‌تر حل شود. در سند تحول قضایی، برای مشکلات کودکان و بانوان نیز راهکار‌هایی ارائه شده است.

موسوی‌مهر در نهایت به دوران سرشار از خدمت شهید جمهور اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت سه سال در شرایطی که احساس شد در جمهوری اسلامی نیاز به حضور ایشان در سمت ریاست‌جمهوری است، ایشان قبول مسئولیت کرد و ما بعد از مدت‌ها رئیس‌جمهوری داشتیم که اسم دولتش را «دولت مردم» گذاشت. الان ما قصه رئیس‌جمهوری را می‌شنویم که در خانه‌های کاهگلی در محروم‌ترین نقاط ایران پای حرف بچه‌ها می‌نشست، به درددل پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها گوش می‌داد، به آدم‌هایی که تا آن‌وقت هیچ‌کس به دادشان نرسیده بود، سرمی‌زد، مشکلاتشان را از نزدیک می‌دید و حرف‌هایشان را می‌شنید و بیشترین وقت خود را در سفر‌های استانی در مناطق محروم صرف می‌کرد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا دوران ریاست‌جمهوری شهید رئیسی را تجربه شیرین یک آدم قدرتمند و آشنا به درد مردم دانست و خطاب به دختران حاضر در همایش ابراز کرد: الان بزرگ‌تر‌های شما باید بروند کسی را که قرار است راه ایشان را ادامه دهد، انتخاب کنند.

موسوی‌مهر با اشاره به لحظات خاصی که شهید رئیسی برای همگان و دنیا رقم زده است عنوان کرد: آقای رئیسی فقط یک عکس و خاطره نیست باید ایشان تبدیل به یک نشان و سمبلی شود که مردم یادشان باشد ایران این طور افراد را داشت. مرور خاطرات شهید رئیسی به خاطر این است که واقعی بودن او را فراموش نکنیم. ایشان در سازمان ملل، قرآن را بالا برد و به آن استناد کرد.

عکس شهید سلیمانی را با شجاعت بالا برد در حضور کسانی که شریک قتل و شهادت او بودند. آقای رئیسی از شش سالگی پدر خود را از دست داد و در محرومیت بزرگ شد و بچه یتیمی بود که به برکت انقلاب اسلامی فرصت خدمت پیدا کرد.

وی نقش آفرینی مادران در به یادگار ماندن خاطره شهید رئیسی در ذهن فرزندانشان را مهم دانست و گفت: مادران باید قصه شهید رئیسی، خاطرات، و دانسته‌های خود را از رهبر معظم انقلاب برای بچه‌ها تعریف کنند. مقام معظم رهبری از دولت ایشان با عنوان «دولت آینده نفروش» یاد کردند یعنی دولتی که نیامده تا کار‌های مهم را عقب بیندازد.

دولت آقای رئیسی کار‌های مهمی انجام داد، کار‌های زیرساختی که وقتی شما بچه‌ها، هفده یا هجده ساله بشوید از اثراتش بهره‌مند خواهید شد. ایشان کار‌هایی در حوزه زیرساختی انجام داد که ایران در آینده راحت‌تر و با سرعت بیشتر مسیر پیشرفت را طی کند. برای همین مهم است که شهید رئیسی در تاریخ ذهنی مردم ایران بماند و مردم بدانند که در دوره‌ای یک‌نفر ایستاد و برای آینده ایران کار‌های مهمی انجام داد.

موسوی‌مهر با تاکید بر برخی ویژگی‌های رفتاری شهید رئیسی، بیان کرد: قصه خوبی آقای رئیسی درکنار قدرتمندی وکارآمدی معنا دارد. تاریخ، یک آدم خوب و باعرضه را به ما معرفی کرد که به عنوان الگو و نماد می‌توانیم معرفی کنیم. ایشان با حلم زیاد، صحبت‌ها و نقد‌ها را می‌شنید و توانایی بالای نقدپذیری ایشان به خاطر روح امام رضایی ایشان است.

وی در پایان انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را عرصه مهمی برای انتخاب فردی انقلابی که شبیه شهید جمهور باشد دانست و ادامه داد: باید برای ما مهم باشد آدم‌هایی که انتخاب می‌کنیم اهل انس و تضرع با اهل بیت (ع) باشند. انقلاب اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که مردم، رئیس جمهور و نمایندگان مجلسی را انتخاب کنند که پاسدار خون شهیدان و آرمان‌های امام خمینی (ره) باشند. انتخابات حق بزرگ الهی ا‌ست که به برکت انقلاب اسلامی به مردم ایران داده شده و باید قدر بدانیم و برای رأی خود احترام قائل شویم.

گفتنی است رنگ‌آمیزی کاربرگ‌های نقاشی از شهدای خدمت توسط خردسالان، پخت غذای نذری توسط مادران، عزاداری و اجرای سرود توسط دختران باشگاه ملکه از دیگر برنامه‌های همایش «سوگواری شهید جمهور» باشگاه دخترانه ملکه بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.